Facebook ремаркетинг – как да превърнем в клиенти хората харесващи Приморско, без дори те да разберат

Много се гордеем с природа, море и забележителности на местна почва и едва ли има някой, който да не е съпричастен с това, разглеждайки фотографии от птичи поглед, изгреви и залези от изпълнени с романтика места. Този сезон бе различен, изпълнен с пъстри очаквания на хотелиери и ресторантьори. Социалните мрежи бяха изпълнени с красиви снимки от известни и неизвестни автори, запечатали живописните кътчета на Приморско. Харесванията и споделянията от подсилените (платени) публикации в мрежата валяха. Искаше ни се да вярваме, че всички тези хора ще резервират стая и ще се насладят на красивите ни плажове, а вечер ще имаме възможност да им покажем гостоприемство и кулинарни магии.  С две думи – да бъдат наши клиенти. Да, ама не! В действителност, пътят на потребителите от лайковете във Facebook до вашия бизнес не е никак кратък и лесен. Чудесно би било, ако имаше скоростен влак, с който да идваха добрите резултати и да оставаме доволни, сезон след сезон.

ВНИМАНИЕ: Описаното по-долу е “швейцарското ножче” от инструментите за добри резултати и нито една туристическа организация на местно ниво не го е споделяла!

Какво реално е ремаркетниг: Ремаркетинг се среща и като ретаргетинг и означава дигитална форма на онлайн реклама, с която напомняте за себе си: бранд (марка), хотел, ресторант, личност и тн. Посредством правилен ретаргетинг имате перфектната възможност да върнете отново ваши клиенти, а с тях и нови.

Как бихме могли да постигнем резултати чрез подобен подход?

Представете си как всеки път посещавайки дадена социална мрежа или сайт се съгласявате с редица условия, като например cookies (корабийки). Какво е cookies (корабийки) реално и защо всеки път ни предупреждава, че го има някъде? Това е частичка, събираща данни от вашите посетени сайтове и социални мрежи, стояща във вашия браузър. Сега си представете как съвсем скоро, посещавайки даден сайт по повод стока или услуга, след време виждате реклами със същата тази стока или услуга.

Право в десятката: клиентът е прочел статия за Приморско или е харесал снимка на красива местност и ти като хотелиер можеш съвсем професионално да му покажеш твоята оферта, хотел или ресторант в Приморско. Точно на него, тъй като той вече е имал интерес, свързан с Приморско. Всичко  изглежда логично, а още по-интересно е когато приложиш и правилно сегментиране на аудиторията, която да вижда твоята реклама. Може да се използват от имейли на вече ваши клиенти до телефони, с които facebook асоциира профилите на тези хора и им показва твоята оферта.

Хората използват facebook ежедневно, чрез “умните” си телефони, а да рекламираш по този начин е висш пилотаж от дигиталната ера на 21 век.

Коментари

Top